Pages

Wednesday, August 29, 2012

Refleksi

Nama : Jamaluddin bin Abdullah
No.K/P : 670602-02-5057
   
    Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Segala pujian bagi Allah S.W.T, pemilik sekalian alam dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda, serta sesiapa sahaja yang mengikuti perjuangan mereka dengan ikhlas hinggalah ke hari kiamat. Sepenuh kesyukuran kehadrat Allah SWT kerana dengan izin dan limpah kurniaNya dapatlah saya mengetahui tentang kursus ini dengan sempurna. Semoga ianya dapat memberikan manfaat kepada kita semua dalam menelusuri kehidupan di muka bumi Allah ini.
   Ucapan terima kasih juga kepada sahabat-sahabat saya . Alhamdulillah, saya mendapat kerjasama yang sepenuhnya daripada mereka dalam mempelajari secara mendalam tentang kursus ini. Perbincangan antara sahabat tetap berterusan walaupun kami berada jauh antara satu sama lain. Setelah berbincang bersama pensyarah, iaitu Bukhari bin Shafie tentang BMM 3105 , saya mendapat sedikit sebanyak maklumat untuk menyediakan blog saya dengan sempurna.
   Dalam pembelajaran tersebut pensyarah menekankan kepada topik-topik yang sudah pun dipelajari dan ada kaitannya antara satu sama lain. Dengan kata lain, ini mewujudkan kesinambungan bagi setiap tajuk supaya saya dapat mengaplikasikannya sebagai seorang pendidik yang berjaya suatu hari nanti. Secara tidak langsung, pembelajaran dan tunjuk ajar yang diberikan tersebut juga dapat memenuhi objektif pembelajaran pensyarah selama ini.
   Hal ini demikian, tajuk-tajuk yang diberikan juga dapat melatih saya dan sahabat-sahabat lain dalam pembinaan blog. , saya dapat juga berbincang antara satu sama lain bagi menambahkan pengetahuan yang sedia ada selama ini. Saya dapat juga belajar dan menambahkan ilmu pengetahuan yang sedia ada, misalnya dalam pembinaan blog yang memainkan peranan penting dalam mendapatkan bahan untuk pengajaran dan pembelajaran di sekolah.
   Akhir sekali, Tanpa bantuan daripada rakan seperjuangan, para pensyarah dan rakan-rakan kelas tidak mungkin saya dapat menyempurnakan kursus ini. Saya berharap agar kursus ini dapat menjadi yang terbaik dan agar semuanya memenuhi kehendak pensyarah. Semoga usaha dan bakti yang telah dicurahkan ini diterima dan diberkati Allah SWT.

No comments:

Post a Comment